Alonso megnyerte az Angol Nagydíjat
formula.hu 2006.06.12. 08:54
Az egész hétvégére jellemző napsütéses idő a futamra is tartotta magát, így a körülmények adottak voltak ahhoz, hogy probléma nélkül induljon el a felsorakozó 22 autó. A rajt ennek megfelelőben rendben meg is volt, de már ekkor elindult a lavina, amit Ralf Schumacher indított el meglehetős lassúságával. Mindez a Becketts nevű kanyarban teljesedett ki, amikor is Scott Speed nekiment a Toyota német versenyzőjének, aki pedig ettől elvesztette az uralmát az autója felett. Megpróbálta ellenkormányzással egyenesbe hozni, de mire ez sikerült volna, már a pálya jobb oldalára csúszott, ahol pedig Mark Webber érkezett teljes sebességgel. Összeütköztek, és természetesen ezzel vége is volt a versenyüknek. A biztonsági autót pedig beküldték a pályára a romok eltakarításáig.
Az újraindítás az addig is az élen autózó Fernando Alonsónak kedvezett, aki többször is „megtréfálta" a kigyorsítani próbáló ellenfeleit.
Ezek után néhány körig csak vonatoztak az élen állók, vagyis Fernando Alonso, Kimi Raikkönen, Felipe Massa és Giancarlo Fisichella.
A gumik melegedése után azonban a spanyol versenyző egyre csak futotta a leggyorsabb köröket, és szakadt el az őt üldözőktől.
Az első kerékcsere előtti legnagyobb meglepetés Jenson Button újabb pechje volt. A Honda nem bírta azt az eszeveszett száguldást, amit a brit versenyző próbált, annak érdekében, hogy hazájában jó pozícióban végezzen.
A kiállások után az élen álló hármas sorrendje nem változott, azonban Massa és Fisichella helyet cseréltek. Alonso előnye ekkor 12 másodpercre nőtt, majd több kör után 11-re 'apadt'.
Ez ment egészen a második kiállásig, amelyet Michael Schumacher kezdett meg, és a McLaren nyilván látta az első kiállásnál, hogy Schumacher ma rendkívül veszélyes a teletankolt autóban, ezért az előzőhöz hasonlóan azonnal a német után kihozták.
A cserék előtt kettejük közt egy másodperces különbség volt, ám a mindenféle magyarázat nélküli Schumacher effektus közbelépett, és mire Raikkönen visszajött a pályára, már több, mint 1 másodperc hátrányban volt.
A hétszeres világbajnok a nehéz autóval -új gumikkal- megfutotta a legjobb időt a két utolsó szektorban, és ezzel sikerült is neki az előzés. Mindez azért is érdekes, hogy Schumi a teljes futam alatt igen lassú volt ezekben a szektorokban. Erre az egy körre azonban a leggyorsabb.
Ezek után a Renault is úgy döntött, hogy talán jobb Alonsót rögtön utánuk kihívni, nehogy Schumacher tovább menetelve ledolgozza a hátrányát. Maradt is a különbség, és ami ezek után kiderült, az az, hogy Michael Schumacher vélhetően tudta volna tartani Alonso tempóját, amennyiben nincs köztük Raikkönen.
Így azonban Alonso mondhatni ellenfél és probléma nélkül simán zsebelte be újabb futamgyőzelmét, s ezzel ismét két pontot adott amúgy is nagy előnyéhez Michael Schumacherrel szemben.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
Alonso |
Renault |
(M) |
1ó25:251.927 |
2. |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
+ 13.951 |
3. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 18.672 |
4. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+ 19.976 |
5. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 31.559 |
6. |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 1:04.769 |
7. |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:11.599 |
8. |
Villeneuve |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:18.999 |
9. |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 1:19.009 |
10. |
Barrichello |
Honda |
(M) |
+ 1 Kör |
11. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+ 1 Kör |
12. |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
+ 1 Kör |
13. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 Kör |
14. |
Klien |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
+ 1 Kör |
15. |
Albers |
MF1-Toyota |
(B) |
+ 1 Kör |
16. |
Monteiro |
MF1-Toyota |
(B) |
+ 2 Kör |
17. |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 3 Kör |
18. |
Montagny |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 3 Kör |
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:21.599
Kiesettek:
Button |
Honda |
(M) |
10 |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
2 |
Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
1 |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
1 |
|